Praktikanter och vårbilder!

De senaste veckorna har vi haft en hel drös med praktikanter! Amanda, Matilda, Beatrice, Carro, Olivia, Evelina, Amelie... Alla jätteduktiga! Ett särskilt stort tack vill jag ge till Carro, Olivia och Beatrice! Tre tjejer som verkligen ger allt och lite till! De kommer att gå långt, oavsett vad de bestämmer sig för att göra senare i livet!
Vi har även en "långtidspraktikant" hos oss, Susanne. Hon har arbetstränat några timmar om dagen i ett par månader hos oss nu. Det fungerar jättebra och hon är väldigt duktig! Så pass duktig att vi i fredags lämnade henne som ansvarig på dagis och tog med oss övriga praktikanter på långpromenad. Hos Susanne lämnades bara några hundar och alla fick sitta i varsitt rum för att helt ta bort risken för bråk. Vi har ju aldrig haft bråk på dagis, men vi vill ju inte riskera något när vi inte är där!

Det blev tyvärr bara de här tre bilderna från den promenaden..

Baloo


Astrid


Martin (han brukar inte gå med sträckt koppel, jag lyckades ta kortet vid ett dåligt tillfälle :P)

På eftermiddagspromenaden fick kameran följa med, det var ju så underbart väder! Jag fösökte fotografera alla, men det lyckades inte riktigt.. Tyvärr blev det inte några kort alls på de hundar som Yasmine gick med..
Här kommer iallafall de jag lyckades ta:



Malte


Malte


Baloo


Baloo


Cliffs rosa nos..


Milton


Astrid och praktikant-Carro


Olivia "tränar" Cliff på att hoppa upp på bänkar


Baloo försöker nå sin godis..


"hjälp mig, jag når inte!"


Malte kan hoppa upp själv!


.. Baloo har fått hjälp för att ta sig upp :)


Söta Malte och lika söta Baloo


Stiliga Cliff


Martin (som hör något konstigt ljud) och Astrid (som vill ha en godis)


Milton vill ha sin godis :)

Tack Tonics matte för ett supergott påskägg! Tack Carro, Olivia och Beatrice för fina presenter och goda kakor och bullar!

/Carolin

 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vilka godingar! Som vanligt roligt att se vad ni hittar på för bus. Glad påsk till er och till alla hundar!

2009-04-10 @ 08:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0