Värme på gott och ont

458856-85
Det råder delade åsikter om vädret på hunddagiset; jag älskar värme medan Carolin (och våra mer tjockpälsade hundar) tycker att det är skönare när det fläktar lite. Men det är perfekt för då brukar vi lägga upp promenaderna så jag går när det är lite varmare och Carolin när det är svalare- alla blir glada.

Vad som däremot inte gör en glad är när man läser om alla stackars hundar som sitter instängda i bilar i denna värme. Folk borde ju ha lärt sig vid det här laget eftersom det har skrivits så mycket om bilar som blivit bastuvarma på bara 5-10 min! Jag undrar vad det är för typ av människa som utsätter sin hund för det.

Annars är det ganska lugnt på dagiset, det känns som om många av hundarna påverkas av vädret så de blir lite segare (men som tur är har vi ju air-conditioning i rummen). Men imorrn ska det ju bli lite kallare så då kommer nog hundarna igen med ny energi!:)

/Yasmine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0