Nyheter

image63

Dagisets lilla energiknippe- jack russel terriern Molli ska troligen börja löpa snart. Hanarna på dagiset har varit extra intresserade och nosat massor. Vi har alltid sett henne som en utav dagisets valpar, men nu håller hon alltså på att växa upp.

I fredags hade vi jättehärligt väder så vi tog en extra lång promenad med alla dagishundarna tillsammans med vårt praktikantteam bestående av Amanda, Karolina och Petra. Alla njöt av vädret (än så länge har vi ju ingen  dagishund med enormt tjock päls á la t.ex. Newfoundland eller jätteintryckt nos á la Engelsk bulldogg) och hundarna fick tillfälle att spana lite på änderna i Jordbodalen.

image64

image65

image66

image67

image68
(På bilderna syns Svea, Kenzo, Wilma, Astrid, Filip, Vipsen och Amandas hund Mio. Gibson var också med på promenaden, men han gick bakom mig hela vägen så tyvärr syns han inte på bilderna)

Det var också sista dagen för alla våra praktikanter så Karolina bjöd på en jättegod hembakad rulltårta som vi tackar hjärtligast för (både jag och Carolin är svaga för sötsaker).
Amanda var jättesnäll och gav oss en avskedspresent-rallylydnadsskyltar. Det passade verkligen eftersom jag är intresserad av att utbilda mig till rallylydnadsinstruktör också. Nu har jag och Carolin perfekt material för att träna. Det tackar vi verkligen för!
/Yasmine

Kommentarer
Postat av: PraktikantKarolina

Hej Carolin och Yasmine!
Jag har försökt att skicka bilderna som jag tog, men min dator envisas med att bråka med mig. Så jag försöker igen nästa helg, för jag är ju bara hemma då.
Hoppas att allt är bra med Er och hundarna och tack än en gång för att vi fick komma.
/Karolina

2008-04-20 @ 21:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0